Krydda liiiiivet litegrann va


En dag i Tully när jag av någon anledning var ledig från bananfarmen så hände något kul. Alla andra jobbade och jag gick omkring på hostelet och hade skittråkigt - tro mig, Tully är ungefär så öde att det blåser omkring såna där höbollar som i gamla westernfilmer. Hursomhelst. På hostelet ligger ett raftingcenter (Tully har världens bästa regnskogsfloder att rafta i) och av en slump hade dagens raftinggrupp fått ställa in. Helt plötsligt knackar det på min dörr:

- Hörrö, ska du med på gratis rafting?
- Whaaat?
- Ja, gruppen har avbokat... Vi grabbar tänkte dra ut på en nöjesrunda, häng på!

Sagt och gjort. Jag åker ut i regnskogen med massa snubbar jag aldrig träffat förut... Och eftersom de är raftingledare är de självklart HELT galna - välter båten hela tiden, åker på de farligaste ställena, tvingar mig att hoppa från klippor och slänger ner mig den rasande forsen.

MEN. Jag hade så fruktansvärt roligt att jag höll på att kissa på mig. Adrenalin, skratt, vild fors, regnskog och främmande människor. Ibland bara måste man göra konstiga saker, för att hålla sig vid liv liksom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0