How much is too much?


Kajsa och jag är lite speciella. Ett enda sms och sedan kan hela konversationen urarta. Idag skickade jag "ska vi gå på den dära festen på lördag?" och därefter gick det utför:


K - Alltså, jag vet inte om jag kan bli sedd med dig. My reputation you know. Dessutom ska jag gå med prins Carl-Philip.

S - Jaha, ja just det. Jag är förresten redan upptagen.. Ska dit med Aragorn.

K - Jaja, men vi kanske kan dela en taxi hem? Bara ingen ser. Är det ok om jag och Phille kör på lite i baksätet?

S - Ok. Det kan ni väl få, men försök vara lite dämpade. Kör vi förbi Rohan? Min pojkvän bor ju som sagt där. Han har en sommarstuga i Mordor. Vi är väldigt kära.

K - Kan vi inte köra direkt till Mordor? Jag känner en snubbe där som ska ha efterfest. Sauron heter han. Fin kille, brukar vara ös på hans tillställningar.

S - Ja, han är rätt go. Mitt ex Gollum är ju polare med honom. Fast jag hoppas att inte Gollum är där. Han kan vara rätt speciell.. Väste alltid "My precious" till mig när vi hade sex. Skitkonstig.

K - Men fan vad slemmig. Phille här säger att han kan ringa Kungen om det blir några problem.. Fast fan, din kille är ju också kung. Blir det ett problem tror du?

S - Nä, det är lugnt.. min pojkvän lider ju inte av storhetsvansinne direkt. Däremot.. Han är väldigt förtjust i rollspel. Tror du det är okej om han dyker upp i sin slängkappa, brynja och pilpåge? Han säger att han inte vill följa med annars.

K - Tror du han kan skippa bågen? Tänkte på vapenlagarna bara. Kan inte han kompis Legolas ta hand om den tror du? Eller så kan Legolas också komma. Både jag och Phille är lite sugna på honom.

S - Jag ska försöka övertala honom. Ska kolla med Legolas också. Vi kan hämta upp er på vägen, jag har några nazgûls till mitt förfogande. Ska vi säga så?


Kommentarer
Postat av: Susanne

Man undrar var det gick snett i eran uppväxt....

2010-08-24 @ 20:48:07
URL: http://susanned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0