Cats


Herman och jag har en liten speciell sovritual såhär under sommaren. När han börjar bli trött stirrar han ut mig tills jag går in i badrummet för att borsta tänderna. Där sitter han vid handfatet och betraktar fascinerat det rinnande vattnet och biter lite förnöjsamt på en tops. Precis innan jag är klar kutar han in i sovrummet för att hinna först och lägger sig sedan mitt på huvudkudden. Han blir lite irriterad när jag försiktigt försöker klämma mig in på kanten. Sedan sover vi. Och blir för varma. Herman lägger sig under sängen. Jag lägger mig på golvet.

På morgonen vaknar jag alltid upp i sängen snorig och nysande av ett tjockt lager katthår på huvudkudden. Mysigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0