Lördagsfundering


Djur är något av det bästa som finns. Det fattade jag redan när jag var liten.

- Jag vet! Vi leker att vi är apor! kunde jag entusiastiskt ropa.
Charlotta och Tove tittade skeptiskt på varandra och gick in och spelade Skipbo medan jag satt högst upp i granen och trodde att jag var Kung Louie.

Charlotta hade världens finaste hund, Justus. Jag kunde sitta i timtal och stryka honom över den lena pälsen medan Charlotta tyckte att jag var dödstrist. Jag samlade på insekter och smådjur. Räddade humlor. Hade en larv i en skolåda (Larry). En mus i garaget som jag la ut mat till. Sniglar i glassburk. Gråsuggor i fickorna och kopparormar i en hink bakom garaget (vi bedrev seriös ormavel en sommar). Jag har aldrig varit så lycklig som när jag fick en alldeles egen kanin - som förvisso var översexuell, skvätte kiss på allt som rörde sig och som passionerat började para sig med ens hand när man sträckte sig för att ta matskålen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0