Fundering(ar)


Jag är ruskigt bra på att verka ta del i ett samtal som jag egentligen är uttråkad av. Folk behöver nämligen ytterst lite bränsle ("jaså?", "nää, verkligen??", "mmm..") för att prata på om trista grejer i all evighet utan att förstå att den andra personen inte är så jävla intresserad.

Typ idag.. En människa stod och förklarade något om kollektivtrafik jag inte orkade lyssna på, men där stod jag - med höjda, entusiastiska ögonbryn, hummade då och då och nickade energiskt igenom hela samtalet. I själva verket tänkte jag på något helt annat.. Nämligen vem i hela världen som har snabbast läkningskraft och hur snabb den är. Jag menar, om en normal människa råkar skära sig på en kniv så tar det väl ett par dagar för såret att läka helt. Tänk om det finns någon människa vars sår är helt osynligt efter en timme? Eller en kvart?! Säkert någon indian någonstans.. En medicinman eller schaman kanske. Vilket får en att tänka på ifall schamaner verkligen har kontakt med andevärlden eller bara faller i trans med drogliknande växter och "ser" hjärnspöken. Festligt det där!

Jag vet inte riktigt vad min poäng är. Det fanns en röd tråd här någonstans men jag blev jättetrött nu.. Äsch, ha en fin kväll kompizar,

Vi snakkes! (som vi norrmän säger)


Kommentarer
Postat av: jompa

Vilka intressanta tankar :)



Se dokumentären hästpojken om du inte sett det, och fundera sen..



Det finns nog saker man inte kan förklara.

2010-10-20 @ 18:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0