Trångsynt tant


Hehe, människor kan vara så jävla väck ibland.

Vi har en tant på jobbet som påminner om Prussiluskan. Hon är så präktig att jag vill kräkas. Prudentlig, har alltid ett käckt svar, vet allt, kan allt... Fördomsfull och dömande men döljer det bakom ett sött litet leende. Idag höll jag på att sätta kaffet i halsen i försök att stoppa min skrattattack när tanten konspiratoriskt klämde ur sig det här:

- "En sak som jag tycker är alldeles förskräcklig är de där unga norska jäntorna som är så NAIVA och gifter sig med sådana där... (viskar) UTLÄNNINGAR. Sååååå naiva att de till och med skaffar hus och barn med de där UTLÄNNINGARNA och innan de vet ordet av så har maken stuckit iväg till sitt hemland och kidnappat barnen. Man måste ju tänka efter lite innan man går och kärar ner sig. Det begriper man väl att de kidnappar barn, de där UTLÄNNINGARNA!"

Jag skulle vilja hoppa in i hennes hjärna och försöka förstå vad som händer därinne. Förmodligen något sånt här:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0