Roomies


Trodde aldrig att jag skulle säga detta men fan vad jag saknar att bo på hostel. Jag gillar att bo i kollektiv. Man ba: "Jaha, nytt ställe.. Undra vilka retarderade människor jag ska dela rum med". Jag svär, det är aldrig en tråkig sekund. Här är ett litet urval av folk man bodde med i OZ:

- Snubbe som bodde permanent i en källare på ett äckligt hostel i en förort. Sov under dagarna (fes i sömnen) och satt med sin laptop hela nätterna... Och vad han gjorde vid datorn vill jag inte veta. Alls.

- Helt jävla hysterisk fransyska som kallade mig Siryelle

- Galna koreaner med riskokare

- Surfare-Brandon! Stoffes idol

- En pervers irländare. Vi var skitförbannande på honom till en början. Men jag tror vi bondade en del på slutet när vi kom på att alla gillade The Pogues!

- Störtsköna kanadensare

- Ett gäng helt efterblivna holländare med krulliga frisyrer som hade tvångstankar att skrika: "maddafakka, maddafakka, maddafakka" helt oprovocerat

- Mera irländare. Mera guinness.

- Sävliga norrlänningar på ett hippiehostel i Perth.

- Konstant höga fransmän (för det mesta däckade, så det var ju lugnt och skönt)

- Charlotta Persberg. Ja, det är ju en bedrift i sig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0