Vägen till hjärtat.....


En av mina passioner här i livet är efterrätter, bakverk och desserter. Jag älskar att unna mig godsaker. Massa fluffigt, chokladigt, gräddigt, krämigt och sockrigt. Guds gåva till människan. Jag svär, det är den bästa känslan i världen när man gått och längtat efter till exempel en prinsessbakelse och äntligen får ta första tuggan. Den inbjudande och läckert gröna marsipanen som så smidigt ger efter för skeden tills man kommer till den yppigt vispade grädden, den läckra smörkrämen och den tunna men eggande sylten. Smaksensation. Rysningar i hela kroppen. Jag sitter faktiskt här och dreglar just nu.

Å ja. Jag är laktosintollerant dessutom... Ibland ligger jag och vrider mig av smärta hela natten när jag ätit för mycket grädde. Destruktiv laktosintollerant liksom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0