Ge mig en Royal Albert


Mina kvällar spenderas just nu hängades över flertal nätauktioner på månadskoppen "Augusti" från Royal Albert.

Såhär ligger det nämligen till: När jag var hemma sist så fyllde jag ju år. I min familj är det tradition att tidigt på ens födelsedagsmorgon så kommer hela familjen in med frukost på sängen och paket och Pappa sjunger "ja må du leva" på en ostämd gitarr. En speciell grej är att man till frukosten får te i födelsedagskoppen. Det är inte vilken födelsedagskopp som helst. Vi har haft den sålänge jag kan minnas och den används bara på familjens födelsedagar. Det är en "Augusti" från Royal Albert och Mammas ögonsten som hon fick från en släkting som är död idag.

Självklart, SJÄLVKLART lyckades jag med konststycket att på min födelsedag att ta sönder födelsedagskoppen.... Oh, the horror. KRASCH, sa det och där låg koppen i miljoner bitar och Mamma kippade efter andan medan hennes ögon fylldes av tårar. Hennes fina älsklingskopp från en död släkting. Tror ni att jag kände mig som världens största, klumpigaste, mest idiotiska idiot? Ja.

Jag vet att det inte är samma sak med en ny, likadan födelsedagskopp... Men förhoppningsvis, varje gång Mamma ser den nya koppen så kommer hon tänka på sin odugliga dotter som tog sönder hennes fina, fina present från hennes fina, fina släkting. Och då leder tankarna in på hennes fina, fina släkting... Och då lever den gamla koppen kvar på nåt vis? Jaja, it makes sense inuti mitt huvud iallafall.

Problemet är att det går skitkasst! Jag förlorar vartenda jävla auktion för jag lyckas som vanligt inte hålla koll på klockan och så sitter någon liten smart tantjävel i nåt hörn i Sverige och helt ondskefullt lägger ett högsta bud i sista sekunden.

JAG BLIR GALEN! KÄRE GUD, GE MIG EN ROYAL ALBERT!!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0