Koftfan


KÖPES: En slags speciell kläd-och-pryl-hängar-uppfinning som man kan fästa på sig. Där man kan hänga alla sina grejer så man slipper hålla dom i handen.

Jag kan nämligen inte bära saker, eftersom jag glömmer vad jag håller i och så släpper jag det.

Vantar, paraplyer, halsdukar, väskor... Och framförallt KOFTOR.

Jag vet inte hur många vanliga, svarta koftor jag har köpt i mina dar... Och de försvinner alltid. De lever liksom sina egna liv och är utspridda lite över hela världen. Nu ligger till exempel min senaste svarta kofta och filurar på någon gata någonstans i Bergen. Mamma kommer att kötta mig när hon får reda på det. Jag hör hennes röst i huvudet:
"MEEEN SIIIIIIIRI"



Update: Plötsligt slog det mig... Det finns ju redan en sådan uppfinning.. Jag tror att det kallas.... Ryggsäck.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0