Sockerchock


Mina tarmar måste ha fått sig en ganska stor chock i helgen. Från att ha levt på en snål kost av tonfisk, fiskpinnar, pulversoppa, omelett och små saltlakritsbitar... till gigantiska godisfyllda påskägg, lammstek, gräddig potatisgratäng, vitchoklad-praliner, såser, glass, chokladägg, marmelader, tårtor, fluffiga frallor...

Jag kan se det framför mig - de där små snälla arbetande gubbarna i tarmen som har lärt sig den dagliga rutinen hur man sönderdelar tonfisk... De måste vara jättestressade nu av alla sockriga kaloribomber som landar på det där rullbandet i magsäcken... Ja, ni som också är uppväxta med En cellsam historia förstår hur jag menar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0