Baaaij nattsömn


Jag ska skaffa öronproppar. Mitt fönster vetter nämligen ut mot en dunkande nattklubb. Men okej, det hade jag kunnat leva med. Problemet är bara att nattklubben ligger vägg i vägg med en fotbollsbar. Det vill säga öldrickande män med den pubertala ovanan att spontant vråla rakt ut i luften. Nästan varje kväll. Precis utanför mitt fönster.

Och då har inte ens Brann spelat ännu. Alla bergensare får en liten galen, fanatisk glöd i blicken så fort man nämner SK Brann. Så, än så länge får jag väl vara nöjd att det bara är några brölande neanderthalare utanför mitt fönster. När Brann spelar, ja.. Då kommer jag tampas med vettvilliga huliganer på bärksärkagång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0