Galghumor


Jag kände mig lite putt idag. Putt på nackhelvetet så jag gick och tyckte jättesynd om mig själv och lyssnade på massa ledsna låtar på mp3:n. Av någon anledning ploppade Destiny's Child med "Survivor" upp (kan det vara Denice som är den skyldige?) och jag kände mig genast lite mer pepp. Jag tänkte att "fan heller, nu jävlar anamma alltså, what doesn't kill you makes you stronger" liksom. Så stroppade jag kaxigt tvärs över gatan och sjöng för mig själv "Aaaaajm a sörvaaaajveeeeeeer, ajjjjm gonna meeeejk iit.. ajjjm a sörvaaaajver"

Och då kom jag att tänka: Vad ironiskt om det hade kommit en bil och kört ihjäl mig mitt i refrängen eller om jag hade fått en vilsekommen satellit från yttre rymden rätt i skallen och dött på fläcken: I'm a survivor, I'm gonna make it, I'm a surviv...... KRASCH!

Jag skrattade lite för mig själv, det hade ju varit ett kul galghumorskämt. Men när jag tänker efter var det ju faktiskt inte så kul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0