Ska skärpa mig


Jag är inte så bra på att spara pengar. Mitt mysbehov är min största utgift - jag älskar att mysa! Men för att mysa krävs det att jag lägger ut pengar på bland annat:

- Välfyllt kylskåp och skafferi. Olika bröd och pålägg och yoghurtar så man kan äta goda mellisar hela tiden. Efterrättsmaterial, det vill säga vit choklad, frysta bär, frukt, glass, ingredienser till bakning osv. Sedan gott om snacks också... Salta jordnötter, popcorn, kex, ostar... Och massa lakrits såklart.

- Ljus i alla dess former. Blockljus, värmeljus, små lyktor, smala ljus, tjocka ljus.

- Gosiga koftor och ulliga filtar

- Anteckningsböcker med fina mönster som man kan kladda i och skriva ner allt strunt hjärnan borde sållat ut.

- Väldoftande, lyxiga hudkrämer

- Hyrfilm (nerladdade filmer funkar väl, men det är inte riktigt samma känsla)



Så. Jag måste alltså dra ner på min mysbudget. Det känns suttigt jobbigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0