Hjärtevärmare


Jag fick en jättefin komplimang idag.

Var på en gigantisk avdelning som var smockfull med människor. Det var stressigt som fan, massa sjuka och hostande patienter i alla rum och i korridorerna. Slem och smittor överallt. Vissa var så sjuka att det kändes som de bara låg på rummet och väntade på döden.

Alla sprang omkring som galningar.. Sjukhusfolk, patienter, anhöriga i ett enda virrvarr. Mot slutet av dagen, när allt börjat lugna sig och jag höll på att lasta av vagnen, kom det fram en sjukskötare till mig och sa:
"Du strålar som en sol och har verkligen lyst upp den här dagen. Tack för det"

Det värme gott i lilla hjärtat mitt.


Kommentarer
Postat av: Mosterlena

Wow, vilken fet komplimang!! Den kan du leva på länge. Jag tror att jag kan se dig vandra mitt i kaoset och bara utstråla lugn och ro =).Kram på dig.

2011-03-19 @ 23:53:26
Postat av: Siri

Hehe, som en liten sjukhusbuddha! Men jo, den ska jag leva på läääänge :-) Kram

2011-03-20 @ 19:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0