Talk nerdy to me


Idag har jag tänkt på vilken jävla tönt jag är. En riktig ärkenörd. Älskar böcker, älskar Star Wars, älskar HP, älskar Aragorn, älskar att klä ut mig, vill döpa min unge till Ninja, konflikträdd, tror på övernaturliga grejer, har glasögon (kamouflerar mig med linser), har haft tandställning, naiv, hickar ibland som Långben när jag garvar osv. 

Exempel på saker från min uppväxt som format mig till den tönt jag är idag

  • När jag var 12 år så antecknade jag alla trollformler och "viktiga" saker att komma ihåg från Harry Potter-böckerna... Tills Pappa såg min skrivbok och ängsligt sa: "Eh, gumman.. Du vet att det inte är på riktigt va?". Jag trodde seriöst att det fanns en hemlig HP-värld. En del av mig tror fortfarande. En oroväckande stor del.
  • Jag tyckte synd om alla och allting. Jag tyckte till och med synd om stenar och löv och kvitton etc etc etc. Eller om jag skulle slänga typ ett bananskal så var jag tvungen att bädda ner det i papperskorgen med lite papper så att det inte skulle "frysa".
  • Ibland klättrade jag upp i en gran med en picknickkorg och satt däruppe och läste och käkade smörgåsar. Jag var inte ett barn när detta utspelade sig. Snarare.... tonåring.
  • När det var Påskafton så brukade vi få ett gigantiskt påskägg gömt under sängen. Problemet var att jag aldrig visste när det var Påskafton så jag kollade under sängen VARJE dag året runt. 1 dag av 365 dagar så fanns där ett ägg. Snacka om att hålla hoppet uppe.




Kommentarer
Postat av: Sus

Men...vad vet Ulf å andra sidan? Han är en simpel mugglare och vi är i alla fall ynkar. Du vet att jag är din kumpan i kampen om att finna HP-världen. ;)

2012-01-30 @ 20:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0