Så jävla helig


Läser Dalai Lama igen, något som retar gallfeber på familjen:

Jag spatserar saktmodigt omkring härhemma med ett fromt ansiktsuttryck och ett milt leende. Till allas irritation börjar jag de flesta meningar med:
"Enligt Dalai Lama", "Dalai Lama anser", "Dalai Lama uttryckte sig en gång". Jag pratar om vikten av medlidande, att hitta balans i livet, mindfulness. Och skakar bekymrat på huvudet när resten av familjen stressar som yra höns inför resan;
- Helvete, jag måste köpa nya badbyxor!
- Men pappa, behöver du verkligen det där materiella föremålet? Gör det ditt liv bättre? Blir du lyckligare?


Jag är så vis att jag blir helt rörd över mig själv. Dalai Siri.





Kommentarer
Postat av: Charlotta

varför inte bilda klubb med min mamma?

2010-11-12 @ 17:18:41
Postat av: Nadja

oh my god, det är ju synd om dig

2010-11-12 @ 21:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0