Brännskadeavdelning


Jepp, har nu blivit tilldelad en avdelning där jag ska vara permanent - Brännskadeavdelningen. Det är ganska påfrestande, lukten av bränt kött och många riktigt skadade människor som ligger och skriker av smärta... Där städar jag patientrum och kontor, desinficerar, steriliserar instrument, städar "badet" där man doppar ner den brännskadade så att man ska få bort all död hud och massa annat pyssel. Det är ganska spännande.

Det bästa med avdelningen är
1) Eftersom man har höjd temperatur därinne (för de brännskadade fryser) så får man massa gratis dricka... Alla möjliga sorters juicer, saft, massa goda teér och tonvis med kaffe.
2) Eftersom det är så noga med desinficering får jag ha på mig gröna kirurgkläder och när man går till matsalen måste man ta på sig en vit läkarrock! LÄKARROCK!! Nu kan jag dö lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0