Att bränna 250 spänn på chokladägg


Jag smakade ett norskt chokladpåskägg häromdagen, och det var något av det godaste jag ätit i godisväg. Helt enkelt fullkomligt ljuvligt. Inuti chokladägget (len, fin mjölkchoklad) var det nämligen en fluffig, krämig vitchoklad/mjölksmet som man åt med sked. Jag blir helt upphetsad bara jag tänker på det.

Nu har jag har sprungit runt på stan i flera timmar i jakt på de där jävla chokladäggen. Jag gick in i varenda mataffär jag kunde hitta men fick bara nej, nej, nej. Chokladäggen var slut överallt! Jag började nästan gråta. Till sist gick jag till en liten butik i stans avkrokar och ÄNTLIGEN - en hel hylla med chokladägg! Svettig och alldeles överlycklig lastade jag på mig en hel drös med chokladäggskartonger. Kanhända att jag blev lite fööööör exalterad och tog för många kartonger... Det blev nämligen pinsamt när kassakillen frustade till och ba:
- Du ser fram emot påsken då med andra ord?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0