Dåraktigheter


Vissa saker ska man hålla för sig själv, säger min bror till mig ofta. Jag håller inte med.

Ett namn som ofta dyker upp i mitt huvud är Snorre Sturlasson. Ni vet, den där gamle isländske hövdingen och skalden eller hur det nu var. Jag läste om honom någon gång under skoltiden och sedan dess har hans namn etsat sig fast. Vet egentligen inte varför (men kanske för att han på riktigt faktiskt hette Snorre/Snorris).

Ibland bara ploppar namnet bara upp, plötsligt när jag åker buss ba: Snorre Sturlasson... Snorre Sturlasson.... Och så måste jag bokstavera hans namn på olika sätt. Eller när jag ska sova: S-N-O-R-R-E  S-T-U-R-L-A-S-S-O-N... Eller när jag är mitt inne i ett viktigt samtal ba: Snoooorre Sturrrrrrrrrlasson... Det känns som att hjärnan är lite uttråkad liksom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0