Mafioso


De två ynkliga gånger jag har stött ihop med maffian så har det inte gått så bra.

I Bergen satt vi till exempel på en liten italiensk restaurang en bit utanför centrum. Vid borden utanför restaurangen satt några tatuerade snubbar i MC-västar, som vi snart identifierade som Hells Angels. Jag är ju ganska fascinerad av MC-gäng (alla borde läsa Svensk Maffia!) så jag började genast berätta för Tove och Pappa allt jag visste om Hells Angels. Högt och brett pladdrade jag om alla brott de begår i skymundan... Hur deras förre ledare Thomas Möller nästan alltid kom undan lagens långa arm. Mitt i ett nedsättande utlägg om Hells Angels vapen- och narkotikaaffärer så reser sig en kille upp precis bakom mig, går ut genom dörrarna och sätter sig ner och viskar med MC-västarna. Han visade sig nämligen också vara en Hells Anglare... Och hade förmodligen hört mig hela tiden. Jag satt på spänn resten av middagen, beredd på att bli arkebuserad. Minst.

En annan gång när jag satt på en nagelsalong i Berlin (hur fan hamnade man där liksom?) så kom det in några svartmuskiga tungviktare med typ italienskt påbrå. De gick fram till disken och började mumla och gestikulera med den skumme ägaren till salongen. Det såg ut som det var mystiska affärer i görningen. Idiotisk som jag är och van vid att prata svenska utan att någon förstod så gastade jag till Kajsa:
- HAHA! Kolla dom! MAFIOSO!!!
Dumt bara att mafioso är ett ord som förstås på de flesta europeiska språk. Höll på att kissa på mig av de onda blickarna jag fick från disken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0