Dagdrömmeri... igen


Det har varit typ storm idag. Alla stretade igenom blåsten med huvorna uppdragna medan jag gick omkring och fnissade för mig själv som en stackars byfåne. Varför?

...För att jag fick upp en massa roliga bilder i huvudet på vad som skulle hända om jag helt plötsligt blåste iväg. Hur jag helt sonika skulle lyftas upp i luften och hur blåsten skulle föra iväg mig medan jag panikslaget greppade tag i en lyktstolpe i mina fåfänga försök att komma undan vinden. Folks ansiktsuttryck när de såg mig komma flaxade.... Deras gapande munnar när mina tjut dränktes i stormen och hur man till sist bara kunde se en blå jacka långt, långt uppe i himlen.

Sedan tänkte jag på rubrikerna:

SICKEN BLÅSNING!
- UNG KVINNA BLÅSTE IVÄG I STORMEN

ÄNNU INGET SPÅR EFTER DEN KVINNA SOM SÅGS FÖRAS BORT AV VINDEN I EFTERMIDDAGS

ÖGONVITTNE: "DET VAR HELT OVERKLIGT, JAG HAR ALDRIG SETT NÅGOT LIKNANDE"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0