Träningscenter-sekt


Min sjukgymnast har tjatat på mig länge... Så nu har jag äntligen tagit tummen ur röven och fixat gymkort.

Gymmet låg en liten bit utanför stan, så det var rätt billigt (med norska mått). Men jag åkte ut dit idag och jag måste erkänna att - trots min ringa erfarenhet i träningscentervärlden - så var jag ruskigt imponerad. Beläget precis vid vattnet och med fönster från golv till tak så att man bekvämt kunde ställa sig på löpbandet och titta ut mot fjällen och skogarna och de kluckande vågorna.

Exakt alla därinne luktade fräscht av minttablett, hade blanka frisyrer och log kritvita leenden medan deras solariestekta hy blänkte under lysrören. I korus sa dom:

- HEEEJ! HJÄRTLIGT VÄÄÄÄLKOMMEN TILL VÅRT GÄNG!

Kändes lite som i den där filmen... Stepford Wives ni vet. Fast med PT:s istället för hemmafruar. Personliga träningsrobotar.

Mäktigt. Fast samtidigt lite obehagligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0