Siri i månen


Satt och slötittade på TV och zappade plötsligt fram någon dokumentär om månen. "Äh, månen! Där har jag ju redan varit" tänkte jag slött och bläddrade vidare.

Efter någon minut kom jag på att det har jag ju faktiskt inte alls varit.

Men det konstiga är att om jag blundar så kan jag liksom känna hur jag är på månen. Hur det ser ut, hur tyngdlös jag är, mina Darth-Vader-andetag i syreslangen, den kompakta tystnaden och hur allt liksom går i slow-motion.

Hmm.. Det kanske är så att jag brukar åka till månen på astralfärder i sömnen? Eller så är jag en reinkarnation av någon astronaut som har varit där. Eller en reinkarnation av Gubben i Månen!

Eller så har jag helt enkelt tagit för mycket smärtstillande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0