Skär i hjärtat


Ett av mina absoluta favoritprogram är Animal Cops på Animal Planet. Legitimerade djurpoliser som undersöker, hittar bevis och arresterar djurplågare. Rättsväsendet i de flesta stater i USA ser ju allvarligt på djurplågeri och bedöms djurplågarna som skyldiga i domstol så leder det ofta till kännbara fängelsestraff.

I Sverige händer det typ aldrig att man får fängelse om man misshandlar, torterar eller plågar djur. Eventuellt säger man ajabaja och ger missdådaren en böter inte ens värd namnet. Förjävligt. Vårt rättsväsende genomsyras av ointresse och slapphet när det kommer till djurens välbefinnande och det är sjukt. År 2010 ledde över 90 % av alla anmälda fall av djurplågeri inte ens till en jävla dom överhuvudtaget.

Det gör mig förbannad. Och det övergår mitt förstånd hur folk kan behandla djur på det här sättet:














Kommentarer
Postat av: MosterLena

När jag (lite för sent) förstod att det var otäcka bilder, bläddrade jag snabbt neråt.Jag tycker man kan bunta ihop och slå ihjäl ALLA som skadar andra varelser =(.

2011-09-17 @ 21:38:59
Postat av: Siri

Jag håller verkligen med dig Lena!!

2011-09-20 @ 18:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0