PUH!

Efter trottsam resa fram och tillbaka med buss, tag och till fots kom vi antligen fram till Machu Picchu idag. MAGISKT! Det ar svart att fortsta hur maktigt/stort det ar och hur fan det gar att bygga. Jag blev helt tagen. En tant jag sag blev ocksa valdigt tagen.... Hon blev sa himla inspirerad av bergen, indianer och urtida skogen att hon bara kastade vaskorna och med en otroligt viktig min borjade utfora qigong/thai-chi mitt i allt. Sakert for att "fanga energin". Harligt.

Ikvall aker vi tillbaka till Cuzco, som ar varldens basta stad. Sa himla mysig, fantastiska marknader, gulliga manniskor och tusen saker att hitta pa. Dock finns det valdigt mycket fattigdom, svart att inte ge bort alla sina pengar.

Bade Charlotta och jag marker av hojden... Bara Cuzco ligger pa 3400 meters hojd. Vi tar hojdsjukepiller men marker anda av yrsel, huvudvark och magproblem av och till. Nu maste jag ga och akut-bajsa till exempel.

Japp. Hej sa lange.

Svettig Betty

Jag ar svettig. Framme i Peru och Lima, sitter i en bussterminal och vantar pa bussen som ska ta oss till Cuzco och MACHU PICCHU, coolt. Hoppas bara vi overlever denna bussresan. Vi ska ju flera tusen meter upp bland bergen och jag har last diverse skrackhistorier... Typ att man blir fotograferad innan man kliver pa bussen ifall att man blir kidnappad eller ifall bussen kor ner for ett stup. Hehe, formodligen valdigt overdrivet.

Formodligen.

Charlotta har haft ett skrattanfall har pa terminalen. Hon spottade ut mat och till slut borjade det rinna saliv av allt skratt. Kan inte forklara med ord hur obehaglig den tjejen ar ibland......... Peruanerna var skitradda!

Kolla forresten: ñññ¿¿¿¿ - spanska bokstaver.. fett.

Santiago Chile

Framme hos Lina och Pablo i Santiago. Dom har en supermysig villa med pool och snart kommer det massa gäster för här bjuds det på grillfest! Igår var vi på det största, finaste shoppingcenter jag sett. Där blev vi bjudna på en peruansk delikatess- saftigt wookat kött och grönsaker tillsammans med pommes OCH ris. Förvånansvärt gott!

Idag har vi lekt med ettåringen Samuel i trädgården, gått sightseeing i Santiago och spelar yatzy. Mysigt.

Nu ska jag duscha av mig svetten (här är varmt och kvavt!) och göra mig redo för festligheterna. Imorgon ska vi till flygplatsen 05.30. Undra hur mycket sömn det blir inatt!

Bajj

Okaj

Här i Vina finns det en gigantisk flock med herrelösa hundar. Jag gosar med dom och låter dom vila under vårt parasoll när solen gassar på... Kommer väl sluta med att jag både får rabies och loppor.

Imorgon drar kosan vidare mot en vän i Santiago där vi ska bo över helgen, nu ska vi ut i det vackra vädret!

Uppdatering

Hallå eller!

Tänkte berätta att jag och Charlotta lever och mår bra. Vi har spenderat några härliga dagar i Buenos Aires. Buenos var en myllrande, spännande, läskig, trevlig, multinationell, gigantisk stad. Jag gillade den skarpt, förutom att det inte fanns några stränder eftersom vattnet var så förorenat. Utelivet var helt sjukt, folk börjar gå ut vid 01.00 och festar fram till 7-8 på morgonen. För övrigt har varken jag eller Charlotta någonsin fått så mycket uppmärksamhet från män, gubbar och pojkar. Det var riktigt jobbigt, vi hade kunnat klä oss i sovsäckar och ändå hade de kommit fram och gjort pussljud och ropat "chicas chicas". Blont hår- inte att rekommendera.

I söndags när vi checkade ut från hostelet hade vi lite beslutsångest vart vi skulle ta vägen... Bestämde oss för Uruguay, sedan Peru, men hamnade istället i Vina Del Mar i Chile. Bussresan tog ca 24 timmar så vi var framme i eftermiddags. Fatta 24 timmar. Men det var rena rama lyxbussarna så resan var egentligen inga problem. Förutom att vi körde genom bergen, skithögt upp med stup rätt ned på vardera sida av vägen.. Jag trodde att vi skulle dö. Men coolt ändå.

Nu orkar jag inte berätta mer för jag skriver med min iPhone och jag har fortfarande inte lärt mig hur man skriver med tummarna - det vill säga, jag har ont i pekfingret.