LjugareSiri


Ibland när jag fått i mig ett par glas så blir jag sådär busig. Jag vill hitta på hyss och skoja med folk. När jag är som busigast ljuger jag ihop en massa grejer. Utsmyckade historier och rena påhitt. Det kan bli rätt pinsamt ibland... Efter en jobbfest gick min chef i Manly till exempel omkring och trodde att jag skulle flytta till ett tempel, raka huvudet och bli buddhistisk munk:

"I promise, it's true! I want to become a monk! My family are already there in Burma.. All my relatives are monks, I swear!"

Resten av min tid på Watervue gick jag under beteckningen "our favorite monk".

En annan gång i Surfers Paradise efter en galen utekväll promenerade Charlotta och jag hemåt. Jag gick barfota för jag hade skoskav. Ett gäng killar gick förbi och en av dom sa:
- Hörru tjejen, inte ska du väl gå barfota? Det är ju glas här på gatan.. Det är farligt!"
- DU! Du vet ingenting om farligt! JAG växte nämligen upp i Kongos djungel... JAG vet vad farligt är!
Och därefter en lång utläggning om mina förehavanden med gerillan och mitt hem bland gorillor.

Ja, det är ganska harmlöst egentligen. Jag ljuger ju oftast om osannolika grejer, så osannolika att folk genomskådar mig:
- Men Siri, det där är ju inte sant?
- Nää...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0