Bangin on your eardrum


Jag brukar ha någon skum, magnetisk dragningskraft på människor som vill prata av sig... Drar åt mig folk som önskar lätta sina hjärtan. Ofta händer det i ett vanligt samtal med en random människa att denne utbrister:

"Det här brukar jag inte berätta för folk, men.."

Och efter den meningen följer personliga, tunga historier:
Äkta makar som försökt ta livet av sig, tumörer, kriminella pappor, kroniska sjukdomar, alkoholism, depressioner, avlidna familjemedlemmar, olyckor osv...

Jag lyssnar gärna. För jag tror att ibland vill folk faktiskt bara bli lyssnade på, istället för att någon ska lägga sig i och komma med "råd" eller tomma fraser typ "ameeh gud vad jobbigt, jag förstår preciiiiiiiis".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0