Bilkörning....


Det här med att köra bil alltså.

Det första jag behöver öva på är Parkering. När jag har parkerat någonstans och joxat i en evighet för att få bilen rakt så står den fortfarande sneddad över två P-rutor med hjulen vridna åt helvete.

Det andra jag behöver öva på är Vinkningen. Ni vet, den där lilla artiga vinkningen man gör åt andra bilar när dom släpper förbi en först. En enkel, höjd hand som man svänger lite nonchalant i luften. När jag försöker mig på Vinkningen så blir jag helt överexalterad och studsar och flaxar som en galning, något som leder till att folk blir skrämda och kör ifrån mig så fort de bara kan. Jag måste bli lite coolare.

Det tredje jag behöver öva på är helt enkelt Trafikreglerna. Jag chansar rätt mycket. Ibland går det bra, ibland går det dåligt.

Hur tog jag körkort egentligen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0