Gulhåriga tanten


Som bekant så känner jag mig lite förvirrad ganska ofta. Men den lilla gulhåriga tanten på jobbet får mig att känna mig helt normal. Hon är nämligen den snurrigaste människan jag någonsin träffat.

Idag höll tanten en lång monolog i fikarummet om att jordbävningar faktiskt...TRO DET ELLER EJ... uppkommer på grund av att jordplattorna rör på sig. För kunde vi tänka oss: De där plattorna rör sig hela tiden... Det visste vi inte va?! KONSTANT I RÖRELSE. Hon upprepade detta faktum för sig själv ungefär hundra gånger innan hon tystnade abrupt och pekade på mig:

- DU! Siri! Du har ju såna där ögonbryn. Såna som på TV.

Innan jag hann fråga vad hon menade så babblade hon vidare om det 3:e världskriget som kommer att utplåna hela mänskligheten om 1000 år... Och det var helt sant för det hade hon läst i en bibel. I nästa sekund ställde hon samma fråga som hon ställer till mig varje dag:

- Jaaaja, ska du börja på skola till hösten då?
- Neej....
- Men du ska ju bli läkare!
- Neeej.... Det har jag ju aldrig sagt...
- Nej just det! Du skulle inte bli läkare!


Tillsammans med henne känner jag mig som en genomtänkt, kontrollerad och ordningssam människa. Underbar känsla. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0