Små irritationsmoment för en städtant


Det finns två typer av människor som jag stör mig enormt mycket på när jag jobbar.

1. Uppblåsta, viktiga människor med näsan i vädret. Dom som inte hälsar, knappt bevärdigar en med en blick eller nonchalant kliver mitt i en hög med smuts och damm som man nyss sopat upp. Unga läkarstudenter är värst. Dom är så uppfyllda av sig själva att dom gärna ser ner lite på alla andra. 

2. Folk som tror att jag lider av något slags mindervärdeskomplex eftersom jag ligger långt ner i sjukhushierarkin. Dom känner behov av att komma fram till mig och ge mig en klapp på axeln samt entusiastiskt klämma ur sig saker som: "DU har ett VÄLDIGT viktigt jobb du också!". 

Störigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0